Reklamacje
Odbiorca ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.
Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę firmy oraz adres odbiorcy
- adres nieruchomości, w której miała miejsce awaria
- przedmiot reklamacji
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację
- dokumentacja potwierdzająca wystąpienie awarii
- podpis odbiorcy
Reklamacje dotyczące wysokości opłat
Wszelkie reklamacje można składać pisemnie w Biurze Obsługi Klienta, przekazać drogą pocztową na adres Zakładu lub e-mailem na adres poczty elektronicznej. Zakład udzieli Odbiorcy odpowiedzi na pisemną reklamację dotyczącą świadczonych usług nie później niż w ciągu 14 dni. W szczególnych przypadkach wymagających zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień, termin ten może ulec wydłużeniu o kolejne 14 dni. W przypadku wniosku Odbiorcy o sprawdzenie prawidłowości działania wodomierza głównego, termin rozpatrzenia reklamacji uzależniony będzie od terminu wykonania ekspertyzy wodomierza. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Odbiorcy z obowiązku terminowego regulowania należności. W wypadku powstania nadpłaty należności, zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub, na żądanie Odbiorcy, zwraca w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie. W przypadku gdy sprawdzenie prawidłowości wodomierza (ekspertyzy) nie potwierdza zgłoszonych przez Odbiorcę usług zastrzeżeń, pokrywa on koszty sprawdzenia.
Reklamacje dotyczące zakłóceń w dostawie wody i odprowadzania ścieków
Zakład ponosi odpowiedzialność za jakość świadczonych usług. Odbiorca może domagać się obniżenia należności w razie udowodnienia zawinionego dostarczania wody przez Zakład o pogorszonej bądź złej jakości lub o ciśnieniu uniemożliwiającym normalne korzystanie z wody oraz obniżenia należności za ścieki niewprowadzone do urządzeń kanalizacyjnych Zakładu na skutek awarii urządzeń będących w posiadaniu Zakładu.
Zakład jest obowiązany do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania wynikającego z umowy, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które Zakład odpowiedzialności nie ponosi.
WAŻNE!
Zakład nie ponosi odpowiedzialności za spowodowanie ograniczeń albo wstrzymanie dostawy wody wywołane:
z przyczyn leżących po stronie Odbiorcy lub osoby trzeciej, za którą Zakład nie ponosi odpowiedzialności, albo też z przyczyn wywołanych działaniem siły wyższej
niezawinioną przez Zakład awarią, na czas niezbędny do usunięcia awarii
niezawinionym przez Zakład brakiem wody na ujęciu
potrzebą zwiększenia dopływu wody do hydrantów przeciwpożarowych
planowanymi przerwami, po uprzednim powiadomieniu Odbiorców, związanymi z wykonaniem prac konserwacyjno-remontowych urządzeń wodociągowych
wprowadzonym przez uprawniony organ władzy publicznej ograniczeniem korzystania z wód w przypadkach wystąpienia stanu klęski żywiołowej
wydaniem decyzji przez organ Inspekcji Sanitarnej o wstrzymaniu dostawy wody
W przypadku potrzeby złożenia reklamacji i dochodzenia roszczeń Odbiorca ma możliwość skorzystania z pomocy organizacji ochrony konsumenta, takich jak Federacja Konsumentów, w której, w zakresie terytorialnym działania Dostawcy Usług jest Oddział Federacji Konsumentów we Wrocławiu ul. Piłsudskiego 95, 50-014 Wrocław, tel. 71 344 19 97,
e-mail:
Przepisy prawa:
§ Ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2018 r. poz. 1152 z późn. zm.)
§ Uchwała Nr IV/40/19 Rady Gminy Długołęka z dnia 24 stycznia 2019 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z 2019 r. poz.715)
§ Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 lutego 2018 r. w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryfy oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków (Dz. U. z 2018 r. poz.472)